Hallo, is daar iemand? - Reisverslag uit Consuma, Italië van Lisa Bleijenberg - WaarBenJij.nu Hallo, is daar iemand? - Reisverslag uit Consuma, Italië van Lisa Bleijenberg - WaarBenJij.nu

Hallo, is daar iemand?

Door: Lisa Bleijenberg

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 September 2016 | Italië, Consuma


Hijg, hijg, puf, puf... Zo liep ik vandaag en gister door het romantische Italiaanse landschap. Alleen voelt het iets minder romantisch wanneer je er bepakt en bezakt doorheen strompelt met een horde vliegen achter je aan.

Zwaaiend met mijn armen en zwetend als een otter moest ik eigenlijk ook wel een beetje om mezelf lachen. Wat doe ik hier? Ben ik gek geworden? Mezelf in deze toestand aantreffen is best even wennen.

Normaal gesproken zit ik in lieve stippenjurkjes in een cafe of flaneer ik door de stad. Maar nu loop ik als een echte outdoor signora door de heuvels (lees bergen, ja zo voelt het) van Toscane. Opeens ben ik een pelgrim. Alleen. En dat was wel even slikken toen ik in Firenze aankwam.

Voor mij betekent 'pelgrim' namelijk ook alleen zijn. En aan alleen zijn ben ik niet zo gewend. Ik vul graag mijn dagen met een heleboel mensen. Maar hier leer ik dat dat niet hoeft. Ik citeer miin tante: "Niet vullen maar voelen". En dat probeer ik hier.

Voelen dat ik zweet, dat mijn voeten pijn doen. Voelen dat ik verdrietig ben of juist zo lekker slaperig. Nu voel ik mij vooral dankbaar. Dankbaar voor het warme welkom in Consuma. Dankbaar voor Irina, mijn gastvrouw, die mij net een bloemetje kwam brengen omdat ze me 'coraggioso' vindt.

  • 05 September 2016 - 21:12

    La Nonna Dorothea:

    Dag lieve Lisa, je moeder houdt ons per dag op de hoogte en daar ben ik heel blij mee. Je hebt je eerste stempel verkregen en echt verdiend! Buon coraggio! Ti amo!

  • 05 September 2016 - 21:30

    Tua Zia Christa :

    Oerstoer!

  • 05 September 2016 - 21:37

    Tuo Fratello Daniël:

    Je doet het toch maar, respect hoor!

  • 05 September 2016 - 22:15

    Ity Biesheuvel:

    Ik hoorde al een en ander van je oma (Dorothea). Ik wens je een prettige tijd, het zal niet altijd gemakkelijk zijn maar dan is de voldoening om het volvracht te hebben des te groter.

  • 05 September 2016 - 22:29

    Lydia Burger:

    Dikke knuffel, zet hem op!

  • 06 September 2016 - 08:43

    MBTCWM:

    Lieve Lisa,
    Nu begrijpen we waarom je Italiaanse lessen nam...
    We wensen je mooie dagen in een bijzondere omgeving met leuke ontmoetingen.
    Als wandelaar heb je meer kans om elkaar van mens tot mens te ontmoeten.
    Franciscus maakte de reis niet alleen, hij was in verbinding met zijn Schepper en wilde nog dichter bij Hem komen. Dat wensen wij je ook toe.
    Een hartelijke groet van de Harderwijkse Bleijenbergjes

  • 06 September 2016 - 22:05

    Ria Achterveld:

    Nou dat is ff tof.
    Geniet vooral van het toscaanse land, we hoorden van Bram dat het erg mooi is en hij heeft mij 2 mooie foto"s meegenomen , die hier aan de muur hangen. Daar kijk ik iedere dag naar en dan denk ik ook aan jou!
    Groetjes van ons allen!

  • 08 September 2016 - 22:43

    Bas_HNK:

    Haha, dat zijn de juiste vragen :-)! Geniet van de vrijheid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 88359

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 September 2016 - 01 November 2016

Pelgrimstocht - Franciscus van Assissi

Landen bezocht: